etwinning

 

We learn active citizenship values through children's games

 

Στο πρότζεκτ συμμετείχαν 6 εκπαιδευτικοί από 2 χώρες την Ελλάδα και την Τουρκία.

Από το σχολείο μας συμμετείχαν οι κα Νταλαμπύρα (δασκάλα) και η κα Τσιλιβίτη (Πληροφορική), με τους μαθητές του Ε3 και τους μισούς από το Ε1.

Στόχος ήταν να παίξουν οι μαθητές ομαδικά παραδοσιακά παιχνίδια της χώρας τους και να τα δείξουν στους μαθητές της άλλης χώρας.

Επίσης μέσα από τα παιχνίδια να αποκτήσουν αξίες ενεργού πολίτη.

Τέλος να χρησιμοποιήσουν web tools και να μάθουν να αποφεύγουν τους κινδύνους του διαδικτύου και να συζητάνε με τους γονείς ή τους εκπαιδευτικούς ότι τους κάνει να αισθάνονται άβολα στο διαδίκτυο.

Δραστηριότητες Μαρτίου 2024

Δημιουργήσαμε τα πόστερ μας για το πρότζεκτ.

(κα Τσιλιβίτη)

tsil poster

(κα Νταλαμπύρα)

dal poster

 

Δημιουργήσαμε τον πίνακα του etwinning (κα Νταλαμπύρα).

dal board

Κάναμε το banner του πρότζεκτ.

banner citizenship

Αργότερα "κόψαμε" ψηφιακά το banner σε 6 μέρη, ζωγραφίσαμε η κάθε ομάδα ένα μέρος του και ενώσαμε ψηφιακά σε βίντεο (τελικό προϊόν 1).

 

Στην αρχή στο εργαστήριο Πληροφορικής είδαμε εικόνες και συζητήσαμε για καθημερινές καταστάσεις και πώς νομίζουν οι μαθητές ότι πρέπει ο καλός πολίτης να τις αντιμετωπίζει.

Οι καταστάσεις ήταν για το πώς είναι ο καλός γείτονας, ο καλός πολίτης τόσο για την χώρα του όσο και για όλο τον κόσμο, ένας δίκαιος άνθρωπος, ένας δημοκρατικός άνθρωπος, ένας καλός φίλος, ένας άνθρωπος που δεν κάνει διακρίσεις, ένας άνθρωπος που φροντίζει τη φύση, τα ζώα και το περιβάλλον.

Στη συνέχεια οι μαθητές έγραψαν στους υπολογιστές ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών ή σενάρια (ότι ήθελε ο καθένας). Με βάση αυτές τις ερωτήσεις και τα σενάρια δημιουργήσαμε πινακίδες. Για κάθε υποθετικό σενάριο ή ερώτηση δημιοργήσαμε μία πινακίδα με την σωστή αντίδραση και μια με την λανθασμένη.

 

 

citizen tsil 1

 Δημιουργήσαμε τον πίνακα του etwinning έξω από το εργαστήριο Πληροφορικής (κα Τσιλιβίτη)

Πλαστικοποιήσαμε τις πινακίδες και τις βάλαμε στον πίνακα του etwinning. 

Χωρίσαμε τον πίνακα σε δύο μέρη: σωστά και λάθος και έβαλαν οι μαθητές τις πινακίδες στην κατάλληλη θέση.

1000028049

 

1000028050

1000028051

1000028052

 

Στη συνέχεια, παίξαμε στην αυλή αρκετά ομαδικά παιχνίδια, όπως "Τυφλόμυγα", "περνά περνά η μέλισσα", "Βασιλιά, Βασιλιά" και παιχνίδια σαν το "survivor", με τη βοήθεια της κας Σοφίας της γυμνάστριας).

1000028044

1000028045

1000028046

1000028047

1000028048

 

 

Παίξαμε όλοι παιχνίδια στις αυλές των σχολείων μας.

citizen tsil 2

 

citizen dal 1

 

Επίσης παίξαμε παιχνίδια για το πώς να είμαστε καλοί πολίτες στον υπολογιστή.

παιχνίδι 1

παιχνίδι 2

Δραστηριότητες Απριλίου 2024

Στο εργαστήριο Πληροφορικής παρακολουθήσαμε βίντεο (Το παντοπωλείο, από το saferinternet) και παίξαμε παιχνίδια για την ασφάλεια στο διαδίκτυο στον υπολογιστή.

Παιχνίδι 1

Παιχνίδι 2

Παιχνίδι 3

 

Οι μαθητές και από τις δύο χώρες έγραψαν σε ένα κοινό answergarden, στη γλώσσα τους ή στα αγγλικά, τι θεωρούν σημαντικό για την ασφάλεια στο διαδίκτυο. Είδαμε ότι αντιμετωπίζουμε τους ίδιους κινδύνους.

ans tsil


Παίξαμε στην αυλή παιχνίδια σαν το survivor (με τη βοήθεια της κας Σοφίας της γυμνάστριας).

Χρησιμοποιήσαμε τα πλαστικοποιημένα πινακάκια.

(κα Τσιλιβίτη)

tsil surv

(κα Νταλαμπύρα)

dal surv

 

Δραστηριότητες Μαΐου 2024

Δημιουργήσαμε και "κόψαμε" ψηφιακά σε 6 μέρη μια αφίσα για την ασφάλεια στο διαδίκτυο.

safe int

Ζωγραφίσαμε με τους μαθητές το μέρος που μας αναλογούσε και δημιουργήσαμε βίντεο με τα 6 μέρη (τελικό προϊόν 2).

(κα Τσιλιβίτη)

tsil int saf poster

(κα Νταλαμπύρα)

 dal int saf poster

 

Ζωγραφίσαμε με τους μαθητές καθημερινές προβληματικές καταστάσεις

(πχ θόρυβος το βράδυ, παρκάρισμα σε ράμπα αναπήρων, δε μαζεύουμε τα περιττώματα του σκύλου μας κλπ).

(κα Τσιλιβίτη)

tsil paint

(κα Νταλαμπύρα)

dal paint

 

Παίξαμε στην αυλή δύο παραδοσιακά παιχνίδια το "Περνά περνά η μέλισσα" και το 'Βασιλιά βασιλιά", και πάλι με καθημερινές προβληματικές καταστάσεις.

tsil melissa

 

 

dal vasilia

 

Δημιουργήσαμε με τα γράμματα από το όνομα του πρότζεκτ ακροστιχίδα (acrostic poem).

Εμείς είχαμε το "WE LEARN".

 

W is for Warm-hearted, filled with kindness and love for other people

 

E is for Energetic a person who acts

 

L is for Learner, mastery of knowledge

 

E is for Empathy, a person who cares about other people

 

A is for Autonomous a person who thinks for himself / herself

 

R is for Ruler of himself / herself. Aperson who decides for himself / herself

 

N is for Nice, a person who helps people and animals in need

 

tsil acrost

 

 

dal acrost

 

Δώσαμε τις βεβαιώσεις συμμετοχής στους μαθητές και τους ευχαριστήσαμε για τη συνεργασία.

tsil awards

1000028043

 

dal awards

 

1000028042

Τελικά προϊόντα:

  1. βίντεο με την συνεργατική αφίσα του πρότζεκτ που ζωγραφίσαμε όλοι οι μαθητές
  2. βίντεο με την συνεργατική αφίσα για την ασφάλεια στο διαδίκτυο που ζωγραφίσαμε όλοι οι μαθητές
  3.  διαδραστικό βιβλίο με παραδοσιακά παιχνίδια από τις δύο χώρες με τους κανόνες τους.
  4. διαδραστικός χάρτης με τα σχολεία μας και τους εκπαιδευτικούς
  5. βίντεο παρουσίασης του σχολείου μας
  6. τελικό βίντεο
  7. Το blog του πρότζεκτ στα αγγλικά (εδώ υπάρχουν και κάποιες δραστηριότητες με ΗΥ)
  8. Το blog Πληροφορικής στα ελληνικά (κάποιες δραστηριότητες)
  9. το padlet στο οποίο υπάρχουν (στα τουρκικά) όλες οι δραστηριότητες)

 

Η ενημέρωση του ιστότοπου γίνεται από τον/την Πληροφορικό (ΠΕ86) του σχολείου (Δέσποινα Τσιλιβίτη για το 2023-24)