Ο Μάρτιος είναι ο μήνας του ΝΕΡΟΥ

Η 22η Μαρτίου έχει οριστεί από τον Ο.Η.Ε. ως η Παγκόσμια Ημέρα του Νερού.

Για να τονιστεί η ανάγκη υπεύθυνης διαχείρισης του νερού,

δημιουργήσαμε ένα πρόβλημα και καλέσαμε τους μαθητές να το λύσουν με χρήση STEM

και στην συνέχεια να κατασκευάσουμε ένα αντικείμενο ή μια κατασκευή.

 

Ο κύκλος του νερού (Β2 με την κα Καραμανιώλα, δασκάλα)

Αναρρωτηθήκαμε πώς οι ποταμοί έχουν συνεχώς νερό και σκεφτήκαμε ότι η λύση είναι ο κύκλος του νερού.

Μελετήσαμε τον κύκλο του νερού και τον ζωγραφίσαμε σε αφίσα που βάλαμε στον πίνακα του etwinning.

water karaman 1

 

aram2

 Αφαλάτωση νερού (Β1, με την κα Μασούρα, Αγγλικών)

Αρχικά μελετήσαμε στα αγγλικά τον κύκλο του νερού και τη σημασία του (και με το Β1 και με το Β2).

Στη συνέχεια φτιάξαμε ποτηράκια με χρωματιστό νερό και βάλαμε επάνω τις σταγόνες που ζωγραφίσαμε.

elina water1

Στη συνέχεια δημιουργήσαμε το πρόβλημα:

Είμαστε σε διακοπές στη Χαλκιδική και δεν έχουμε νερό, λόγω διακοπής.

Τι κάνουμε;

Μετά από brainstorming αποφασίσαμε να κάνουμε αφαλάτωση του θαλασσινού νερού, το οποίο είναι αφθονο, αλλά αλμυρό.

Άρα πρέπει να αφαιρέσουμε το αλάτι (αφαλάτωση).

Βάλαμε σε ένα μπωλ θαλασσινό νερό (με χρώμα για να φαίνεται η διαφορά), το σκεπάσαμε με μεμβράνη και το αφήσαμε στον ήλιο για δύο μέρες.

Δούλεψε και πήραμε γλυκό νερό, αλλά είδαμε ότι είναι πολύ χρονοβόρο.

salination elina

 

Λειψυδρία (Β2 με την κα Τσιλιβίτη, Πληροφορική)

Πρώτα είδαμε ένα βίντεο για το νερό

Στη συνέχεια συζητήσαμε τις καθημερινές συνήθειές μας και σκεφτήκαμε πώς μπορούμε να εξοικονομήσουμε νερό.

Οι μαθητές αποφάσισαν να μιλήσουν με τις οικογένειές τους για να έχουμε μεγαλύτερη εξοικονόμηση νερού.

Μετά δημιουργήσαμε το πρόβλημα, που είχε σχέση με την έλλειψη νερού, με το παρακάτω βίντεο.

Σκεφτήκαμε με brainstorming μια πιθανή λύση, που είναι ο καθαρισμός και η συλλογή του βρόχινου νερού με φίλτρο.

Είδαμε βίντεο για πιθανές κατασκευές και επιλέξαμε μια κατασκευή.

Κάναμε το πρώτο μας φίλτρο, με πέτρες,άμμο και βαμβάκι, το οποίο όμως δεν δούλεψε.

filter1

Εντοπίσαμε τα προβλήματα που ήταν δύο:

  1. Οι ενώσεις δεν ήταν καλές και σπαταλιόταν το νερό
  2. Η άμμος μπήκε μέσα στο καλαμάκι, που βούλωσε και σταμάτησε η ροή.

Μελετήσαμε τα προβλήματα, το σχεδιάσαμε ξανά, και αυτή τη φορά δούλεψε.

filter2

 

filter2esting

 

Δείξαμε τα δύο φίλτρα μας και τη λειτουργία τους σε άλλα τμήματα και απαντήσαμε στις ερωτήσεις τους.

filter2demo

   

 

 

 

 

 

 

 

Η ενημέρωση του ιστότοπου γίνεται από τον/την Πληροφορικό (ΠΕ86) του σχολείου (Δέσποινα Τσιλιβίτη για το 2023-24)